Wyprawy

Anielskie Gargano

We wrześniu zorganizowaliśmy wyprawę do Gargano – siedziby patrona naszej fundacji. Zobaczyliśmy tajemniczą, pełną mocy grotę św. Michała. Czerpaliśmy także inspirację, przechadzając się wśród niezwykłych domków trulli w Alberobello, płakaliśmy nad losem mieszkańców Matery, opisanych w książce Carla Leviego „Chrystus zatrzymał się w Eboli”. Nasza kwatera znajdowała się w samym sercu pięknej starówki w Bari, tuż obok Katedry św. Mikołaja, gdzie docierała ciepła bryza znad pobliskiej zatoki i gdzie mogliśmy rozkoszować się smakiem domowej pizzy w lokalnej restauracji. Włoska kuchnia i łagodny klimat wpłynęły na niezapomniane wrażenia, które mogą być inspiracją w dalszej twórczości.

(wrzesień 2016)

Śladami Inklingów

Odwiedziliśmy Oxford, gdzie po raz pierwszy być może usłyszano fragmenty książek: „Lew, czarownica i stara szafa” czy „Władca Pierścieni”. To zapewne marzenie każdego pisarza. Nam to się udało. Oprócz ducha twórczości Tolkiena czy Lewisa na miejscu w pewien sposób towarzyszył nam także Shakespeare, od którego imienia nazwano hotel, w którym się zatrzymaliśmy. Nasza grupa przez cztery dni buszowała po Londynie, podziwiając uroki tego miasta. Zwiedziliśmy m.in.: National Gallery, Westminster Abbey, St. Paul’s Cathedral, a popołudniami – jak prawdziwi Anglicy – piliśmy herbatę w kawiarenkach nad Tamizą, podziwiając Tower of London.

(sierpień 2014)

Wyprawa do Katalonii

Aż miło wspominać: spacer po Barcelonie szlakiem Zafona, duchowe uniesienia w sercu Katalonii (Montserrat), bajkowe budowle Gaudiego, żywiołową muzykę i emocjonalne flamenco. Odpoczynek od żywych kolorów i napiętego planu zwiedzania przynosiły wieczorne spacery na Costa Brava w poszukiwaniu natchnienia. Katalonia oczarowała nas wszystkich tym bardziej że zwiedzaliśmy ją z wnuczka katalońskiej pisarki.

(wrzesień 2013)

Wyprawa do Irlandii

W październiku odwiedziliśmy kraj czterech noblistów z dziedziny literatury. Wędrowaliśmy szlakiem chrześcijańskich Celtów m.in.: Św. Kolumba, Św. Patryka – autora Lorici, Św. Brygidy z Kildare – która pragnęła ugościć Jezusa jeziorem piwa. Oczarowały nas zielone klify, daliśmy się ponieść wiatrom wiejącym w pięknych ruinach starych klasztorów, zamków i kościołów, a wieczory spędzaliśmy na twórczych rozmowach w gwarnych pubach przy kuflach Guinessa. Za nami wielka przygoda z książką w bagażu.