Wyprawy

Meteory (Grecja)

W tym roku (2017) odwiedziliśmy niezwykle ciekawy zakątek świata: Meteory(Grecja)! Miejsce szczególne nie tylko pod względem urody krajobrazu, ale i piękna duchowego. 24 monastery (teraz tylko 6 dostępnych do zwiedzania) zawieszone w chmurach – nic dziwnego, że krąży legenda o założycielu tego miejsca – św. Atanazym, że dostał się tam ponoć na skrzydłach orła. My też uczyliśmy się latać (bo słowo „meteo” znaczy latać), cokolwiek to znaczy. Ponadto udało nam się dotrzeć na półwysep Kassandra (m.in.  odwiedziliśmy Nea Fokea – gdzie ukrywał się św. Paweł), patrzyliśmy na Saloniki ze statku, a na Kassandrze najodważniejsi z nas wykąpali się w morzu.

Anielskie Gargano

We wrześniu zorganizowaliśmy wyprawę do Gargano – siedziby patrona naszej fundacji. Zobaczyliśmy tajemniczą, pełną mocy grotę św. Michała. Czerpaliśmy także inspirację, przechadzając się wśród niezwykłych domków trulli w Alberobello, płakaliśmy nad losem mieszkańców Matery, opisanych w książce Carla Leviego „Chrystus zatrzymał się w Eboli”. Nasza kwatera znajdowała się w samym sercu pięknej starówki w Bari, tuż obok Katedry św. Mikołaja, gdzie docierała ciepła bryza znad pobliskiej zatoki i gdzie mogliśmy rozkoszować się smakiem domowej pizzy w lokalnej restauracji. Włoska kuchnia i łagodny klimat wpłynęły na niezapomniane wrażenia, które mogą być inspiracją w dalszej twórczości.

(wrzesień 2016)

Śladami Inklingów

Odwiedziliśmy Oxford, gdzie po raz pierwszy być może usłyszano fragmenty książek: „Lew, czarownica i stara szafa” czy „Władca Pierścieni”. To zapewne marzenie każdego pisarza. Nam to się udało. Oprócz ducha twórczości Tolkiena czy Lewisa na miejscu w pewien sposób towarzyszył nam także Shakespeare, od którego imienia nazwano hotel, w którym się zatrzymaliśmy. Nasza grupa przez cztery dni buszowała po Londynie, podziwiając uroki tego miasta. Zwiedziliśmy m.in.: National Gallery, Westminster Abbey, St. Paul’s Cathedral, a popołudniami – jak prawdziwi Anglicy – piliśmy herbatę w kawiarenkach nad Tamizą, podziwiając Tower of London.

(sierpień 2014)

Wyprawa do Katalonii

Aż miło wspominać: spacer po Barcelonie szlakiem Zafona, duchowe uniesienia w sercu Katalonii (Montserrat), bajkowe budowle Gaudiego, żywiołową muzykę i emocjonalne flamenco. Odpoczynek od żywych kolorów i napiętego planu zwiedzania przynosiły wieczorne spacery na Costa Brava w poszukiwaniu natchnienia. Katalonia oczarowała nas wszystkich tym bardziej że zwiedzaliśmy ją z wnuczka katalońskiej pisarki.

(wrzesień 2013)

Wyprawa do Irlandii

W październiku odwiedziliśmy kraj czterech noblistów z dziedziny literatury. Wędrowaliśmy szlakiem chrześcijańskich Celtów m.in.: Św. Kolumba, Św. Patryka – autora Lorici, Św. Brygidy z Kildare – która pragnęła ugościć Jezusa jeziorem piwa. Oczarowały nas zielone klify, daliśmy się ponieść wiatrom wiejącym w pięknych ruinach starych klasztorów, zamków i kościołów, a wieczory spędzaliśmy na twórczych rozmowach w gwarnych pubach przy kuflach Guinessa. Za nami wielka przygoda z książką w bagażu.